De organisatie

Bibliotheek Kerkrade e.o. is een belangrijke partner op het gebied van lezen, leren en informeren in de regio Parkstad. We werken in negen vestigingen in vier gemeenten: Kerkrade, Brunssum, Simpelveld en Voerendaal.

Bestuur en toezicht

Het dagelijks bestuur is in handen van directeur-bestuurder Egid van Houtem.

De Raad van Toezicht bestaat uit

• Dhr. P. Thönissen
  • Mw. I. Wijk
  • Dhr. F. Geelen
  • Dhr. C. van de Bunt
  • Mw. K. Wöltgens

Leden van de Raad van Toezicht zijn dit op vrijwillige basis. De Raad van Toezicht en bestuurder hanteren de Code Cultural Governance als basis voor professioneel handelen.

Medewerkers

We werken met ongeveer 46 medewerkers in de bieb verdeeld over onze vestigingen. Elke medewerker werkt in een team met een eigen expertise. Zoals bedrijfsvoering, basisvaardigheden, jeugd en onderwijs, volwassenprogrammering, klantadvies en leenservice, ondersteunende diensten en communicatie, PR en marketing.

Vrijwilligers

Vrijwilligers zijn onmisbaar voor de bibliotheek. Er werken op dit moment ongeveer 145 vrijwilligers bij de Bibliotheek Kerkrade e.o. Ze ondersteunen bij het Taalhuis, het IDO, Klik & Tik of als gastvrouw of -heer.

Ook vrijwilliger worden?

Bibliotheek Kerkrade e.o. is een erkend leerbedrijf

Dit betekent dat we MBO-studenten mogen opleiden in de beroepspraktijk.