Landelijke Campagne - ontdek wat je allemaal kan - van start

Gepubliceerd op: 26 augustus 2024 11:38

Met bijna 1300 bibliotheken in Nederland is er altijd wel eentje bij je in de buurt. Zo heeft Bibliotheek Kerkrade e.o. 9 vestigingen verspreid over de gemeentes Kerkrade, Brunssum, Voerendaal en Simpelveld.

Maar niet iedereen komt in de bieb en daarnaast hebben veel mensen een verouderd beeld van de bieb. Veel mensen zien de bibliotheek nog altijd als een plek waar je boeken kan lenen en een rustige plek om te lezen, leren of de computer te gebruiken.

Om het vaak ouderwetse beeld dat er over hen leeft, bij te stellen voeren de openbare bibliotheken deze maand voor het eerst samen campagne onder het motto 'Ontdek wat je allemaal kan'. Niet alleen roepen ze daarmee iedereen in Nederland op om het aanbod van de bieb te ontdekken, maar ook om zichzelf te blijven uitdagen. En dat kan iedereen bij de bieb, ongeacht je leeftijd of vaardigheden. Je kunt er bijvoorbeeld terecht voor allerlei cursussen, taal- en computerhulp, vragen over overheidswebsites, workshops, lezingen, film, exposities, gamen, en cultureel-maatschappelijke bijeenkomsten.

(Her)ontdek de Bibliotheek! Kom gezellig langs of breng een online bezoekje aan onze vernieuwde website en ontdek wat je allemaal kan!