Kinderboekenweek 2024 ‘Lekker eigenwijs!’

Gepubliceerd op: 12 september 2024 18:17

Van 2 tot en met 13 oktober vieren we de Kinderboekenweek met het thema 'Lekker eigenwijs!'. Het thema is een ode aan alle karakters die tegendraads zijn, af en toe dwarsliggen maar vooral laten zien hoe leuk het is om lekker jezelf te zijn. De leukste boeken met eigenwijze karakters vind je natuurlijk in de Bibliotheek! Kom je langs? Naast de leukste boeken is er natuurlijk ook weer een hoop te beleven en ontdekken in de bieb!

Meet & Greet met illustrator Esther van den Brink
Kom naar de bieb voor een superleuke ontmoeting en workshop met illustrator Esther van den Brink. Esther ken je vast van de oertekeningen uit de boeken van Knots en Tuf. Je hoort alle weetjes over hoe zij samen met Tijs van Marle deze boeken maakt. Daarna ga je samen met Esther zelf aan de slag, je kunt op de foto met Tuf of je boek laten signeren.

Brunssum | wo. 2 oktober | 14:00 – 15:30 uur | vanaf 6 – 10 jaar

Eigenwijs Boekselen
Kom je creatieve ei kwijt en maak je eigen(wijze) boek.
Voerendaal | wo. 9 oktober| 15.00-16.30u
Eygelshoven | wo. 9 oktober | 14.00-15.30u
Simpelveld | wo. 9 oktober | 14.00-15.30u

Workshop Zandtoveren

Word jij ook een echte zandtovenaar? Workshop waarin je leert je eigen(wijze) verhaal te vertellen met zandtekeningen en een speciale lichtbak.
HuB. Kerkrade | wo. 9 oktober | 14.00-15.30 uur

Eigenwijze speurtocht
De hele maand kun je op avontuur in de bieb met onze eigenwijze stickerspeurtocht. Klaar? Dan ligt er een leuke verrassing op je te wachten.
Alle vestigingen, m.u.v. Kerkrade-West, Klimmen en Ransdaal
Hele maand oktober

Meer informatie
De activiteiten zijn voor kinderen vanaf 6 jaar. Gratis, wel graag vooraf aanmelden. Meer informatie en aanmelden: bibliotheekkerkrade.nl/kinderboekenweek