Kids en Koffie: hét nieuwe ontmoetingsmoment voor ouders van jonge kinderen in Kerkrade

Gepubliceerd op: 2 september 2024 10:34

Vanaf 11 september kunnen (aanstaande) ouders van jonge kinderen in Kerkrade elkaar elke woensdagochtend ontmoeten bij een leuke activiteit voor kinderen en (groot)ouders en verzorgers. De activiteiten vinden afwisselend plaats in de HuB.Bibliotheek en ’t Westhoes. Deelname is gratis en vooraf aanmelden is niet nodig.

Feestelijke aftrap
Op 11 september van 09.00 – 11:00 uur opent Kids en Koffie Kerkrade feestelijk in de HuB.Bibliotheek in Kerkrade. Met mascotte Flowie, glittertattoos, muziek op schoot, voorlezen, schmink, koffie, thee en lekkers.

Kids en Koffie is dé ontmoetingsplek voor (aanstaande)jonge ouders in Kerkrade. Een plek waar niets hoeft, waar kinderen samen kunnen spelen en ontdekken. Waar (aanstaande) ouders met elkaar in gesprek kunnen, ervaringen rondom opvoeding kunnen uitwisselen, vragen kunnen stellen of gewoon ontspannen koffie of thee kunnen drinken.

Kansrijke start
Kids en Koffie wordt mogelijk gemaakt door een brede groep partners uit de gemeente Kerkrade die zich gezamenlijk inzetten voor een kansrijke start voor alle kinderen in Kerkrade. Met speciale dank aan, Impuls, Bibliotheek Kerkrade e.o., Flow Kinderopvang, VIE-gemeente Kerkrade en de Regio Deal Parkstad Limburg.

Egid van Houtem van Bibliotheek Kerkrade: “Geweldig om samen met de andere partners deze activiteit in onze bibliotheek welkom te heten in de huiskamer van de stad en mooi om met onze kennis en activiteiten via Kids en Koffie bij te kunnen dragen aan een kansrijke start voor elk kind in Kerkrade”.

Rowan Drittij, projectleider Kansrijke Start Parkstad: “ De opening van Kids en Koffie Kerkrade op 11 september is het resultaat van een mooie samenwerking van alle lokale Kansrijke Start partners in Kerkrade. Zij werden geïnspireerd door bestaande Kids en Koffie’s en Sjpruutcafés in Parkstad en de lokale behoefte van (aanstaande) ouders. Kids en Koffie is een mooie aanvulling op alle reeds bestaande Kansrijke Start initiatieven in Kerkrade, met als gezamenlijk doel: ieder kind een kansrijke start.”

Praktische informatie
Deelname aan Kids en Koffie is gratis en vooraf aanmelden is niet nodig. Kijk voor de data en locaties op www.bibliotheekkerkrade.nl/agenda of op Kids en Koffie Kerkrade | Facebook

Voor meer informatie over Kansrijke Start kijk op: www.trendbreukzl.nl