De bieb bruist tijdens Heel Nederland Leest in november

Gepubliceerd op: 18 oktober 2024 12:20

Joe Speedboot, de roman van auteur Tommy Wieringa, is het boek dat we dit jaar samen lezen tijdens Heel Nederland Leest. Samen een goed boek lezen – dat brengt gesprekken op gang en verbindt mensen met elkaar. En als iederéén hetzelfde boek leest, wil je dat niet missen! Je kan het boek Joe Speedboot vanaf 1 november gratis ophalen in de bibliotheek (zolang de voorraad strekt). Ook als je geen lid bent.

Joe Speedboot is ook beschikbaar in een grootlettereditie en een editie in makkelijke taal. Lees je liever online? Leen dan het e-book uit de online bibliotheek. Liever luisteren? Ook het luisterboek van Joe Speedboot is beschikbaar via de online bibliotheek.

Activiteiten tijdens Heel Nederland Leest in de Bibliotheek
Speciaal voor Heel Nederland Leest komt Jaap Robben op 21 november naar Bibliotheek Brunssum. Jaap Robben veroverde met zijn romandebuut Birk boekhandel, lezer en recensent. Zijn roman Zomervacht haalde de longlist van de International Booker Prize, was DWDD Boek van de Maand en oogstte ook in het buitenland veel lof. Eind 2022 verscheen zijn langverwachte derde roman Schemerleven. Marieke Uiterwaal (programmamaker collectie) gaat met hem in gesprek. Daarnaast vertonen we op 5 november (HuB.) en op 7 november (Brunssum) de film Zomervacht. De fraaie verfilming van de gelijknamige roman van Jaap Robben over de verbondenheid tussen twee broers die steeds meer naar elkaar toegroeien.
Verder organiseren we op 28 november om 19:30 uur de ludieke gezinsactiviteit Vliegtuigjes vouwen en armworstelen in de HuB. Ga net als Joe Speedboot aan de slag met vliegtuigen en armworstelen! En is er tegelijkertijd een Boekenborrel (start 19:00 uur). Heb je het Joe Speedboot gelezen? Kom dan boekenborrelen met andere lezers! Het eerste drankje is van de bieb.

Meer informatie en aanmelden voor de activiteiten.