25e Literaire zomer/Literarische Sommer met Patrick van Odijk en Lize Spit

Gepubliceerd op: 6 augustus 2024 11:42

Dit jaar bestaat de Literarische Sommer/Literaire Zomer 25 jaar. Deze jaarlijks literaire uitwisseling tussen Nederland en Duitsland geeft een gevarieerde inkijk in het huidige literaire landschap aan beide kanten van de grens. In Bibliotheek Eygelshoven komt debutant Patrick van Odijk vertellen over Het meisje van de valse Vermeer. In Bibliotheek Brunssum ontmoeten we Lize Spit, onder andere bekend van het met lovende kritieken ontvangen Boekenweekgeschenk van 2023: De eerlijke vinder.

Lize Spit | Brunssum | woensdag 21 augustus | 19:00 - 21:00 uur
Lize Spit, geboren in 1988, groeide in een klein dorp in Vlaanderen op en woont tegenwoordig in Brussel. Zij is gastdocente voor creatief schrijven en columniste voor de Belgische krant De Morgen. Bovendien schrijft ze romans, scenario’s en korte verhalen. De eerlijke vinder werd in 2023 als Boekenweekgeschenk gepubliceerd en werd door de pers en de lezers enthousiast ontvangen.

Patrick van Odijk | Eygelshoven | vrijdag 30 augustus | 19:00 - 21:00 uur
Patrick van Odijk groeide tweetalig op en studeerde politieke wetenschappen, geschiedenis en Duitse literatuur aan de Universiteit Konstanz. Daarna werkte hij als radioverslaggever en presentator voor grote publieke omroepen in Duitsland. Het meisje van de valse Vermeer is zijn eerste roman.

Info en aanmelden